Autor: Rzaba | Tytuł: niemoc | Kategoria: LIP | Dodano: 2012.10.15 : 20.51
Rzaba /  2012.10.18 : 15.17

:)))

Patt /  2012.10.17 : 19.34

Niee, no 8:1 na korzyść tej pracy. Brawo! Spróbuj tylko usunąć!

Benowski /  2012.10.17 : 18.28

Zdecydowanie czuje to zdjecie w takiej formie jak jest - technika wykonania podkresla, poteguje doznania. Nie kopac prosze :)

tellerka /  2012.10.17 : 12.37

Moim zdaniem to jest to jest super senne wrażenie (wiadomo, że we snie nie wszystko jest tak piekne i wyraźne jak w tej trzeźwej ;) rzeczywistosci ;)
Własna piersią bede go (tego zdjęcia ;) ) bronic ;)

Lampart /  2012.10.17 : 11.28

"ostro, nie ostro; oto jest pytanie"...
Tym "parafrazem" chcę podzielić się z resztą kolektywu myślą na temat fotografi i tych na "o" i tych na "n".
OSTRE SA I TAKIE BĘDĄ... dosłowne - fotograficznie obiektywne. Te nieostre też są FOTOGRAFIĄ i też OBIEKTYWNĄ, tylko "pozostawiajacą więcej wolności interpretacyjnej". Jedne jak i drugie to fotografie, jak pismo; klasyczna antykwa ostrym dłutem z marmurze cięta i to zwiewne pełne fioriturkaligraficzne (bardzo osobiste) myśli notowanie.
Zgoda dla rozmaitych form wyrazu powinna bezsensownie nas satyswakcjonować swoja różnorodnością. Szukajcie a znajdziecie...to samo.

MiguelAngelo /  2012.10.17 : 00.10

Ostrość lub jej brak to środek wyrazu. Bywały już dyskusje na temat "nieostrych" zdjęć. Tylko czy dobrze wyostrzony kadr odda subtelność tego obrazu? Moim zdaniem nie.

horus /  2012.10.16 : 23.37

...
4. Podoba mi się ta fota. i basta. z jej lśnieniem. z brakiem balansu. urwaną Lewą. niezdecydowanym Dołem. z tytułem. i przypominam sobie wklejki do pierwszego wydania Życie po śmierci Leszka Szumana.

Wszystko. by zakończyć niczym Młynarski.

Lampart /  2012.10.16 : 22.59

http://www.kolektywni.pl/index.php?v=konto&id=edit&full=11063
nic nie skreślać! Szyba (szkiełko) pancerna zbrojona drutem kolor zielonkawy... też można.
Kieszeń zawsze powinna mieć swoje sekretne cudeńka!

socha /  2012.10.16 : 22.48

Nie ważne czy but umocowany zostanie. I tak jest to jedno z ciekawszych tutaj. A niby przepał istotą obrazu jest. Czasami człowiek wygadać się musi i to też tu nastąpiło; o kadrze mowa.

Lampart /  2012.10.16 : 22.41

świadome (coś źle w ferworze kepnąłem i poleciało niedokończone - przepraszam) i celowe przedstawienie kompozycji fotograficznej. Ile to razy pojawiają się OBJAWIENIA przypadkowych nacisnięć... ja to (okiem te nieostrości przepalono-ruszone) zaliczam do sposobu WIDZENIA i to mi wystarcza. Czy należy rozpatrywać w kategoriach odstających od "bezsensu" miejsca? Nie doszukiwałbym się dosłowności fotograficznie OBIEKTYWNEJ. Jest impreasja na temat do odczytania jak powiadają każdemu oku do woli i na miarę oka. Buta tak od razu bym nie aplikował... no może na glebę by OBRONĘ umożliwić... ale to też jeszcze nie czas. Na "niemoc" napisałem "...mocna" niech się broni.

Omaticaya /  2012.10.16 : 22.33

@ Rzaba, niczego nie usuwaj, bo to dopiero zalążek diatryby prowadzonej pod Twoją pracą :] teraz się podymi ! za i kontra ! i dobrze !
@ Lampart, Sam dobrze wiesz, że każdy bada pracę i jej subiektywny odbiór innym kanałem, pryzmatem. czasem warto potrząsnąć, nie samą treścią z domysłąmi się karmimy.

Lampart /  2012.10.16 : 22.27

@horus: ...z meczu wiadomo "dupa zbita!" wiadomo czyja to wina. Teraz o fotografii czas zacząć rozważania.
A możebyśmy tak spokojnie oddech zaczerpnęliśmy i pozwolili sobie na odrobinę ulotnego bezsensu zwanego zastanowieniem się co to jest to coś zwane fotografią? Doskonałość ostatnich lat cyfrowych, AeFami ostrzonych, Auto nastawami i korekcją w PS... zabija to coś co jeszcze od czasu do czasu (może niepokornie i niezrozumiale jako nieudaczne - kiepskie - inne) się pojawia jako ŚWIADOME

Rzaba /  2012.10.16 : 22.20




Przyjmuję z pokorą wszelkie uwagi.
Chciałabym tylko dodać, ze to nie zdjęcie z kliszy a z cyfry. Przepaleń na moim histogramie nie widze, ale moze to wina mojego nieskalibrowanego monitora.
No i rozmycie zastosowałam całkiem świadomie. I nie w ps-ie , którego nota bene nie stosuję, tylko w wyniku przystawionego szkiełka do obiektywu


nie wgłebiałam się w regulamin ( mea cupla), więc prosze o dalsze instrukcje. Teraz powinnam to zdjęcie usunąć?
Nie czuję smutku..
nie dostac buta w kolektywnych to jak nie dostac pały w szkole! :D

horus /  2012.10.16 : 21.37

oburzam się niemal urzędowo. bo:

1. powoływanie się na intencje śmierdzi argumentem, który padał w tych kątach przez parę ostatnich tygodni: bo ja tak chciałem. skoro skreślamy że "chciałem" to rezygnujemy z argumentu "nie chciała". są w portfolio ahor"a np. rewelacyjne foty z efektami nieplanowymi (kolorowe wziery światła w negatyw średniego formatu)

2. wreszcie czym jest ten przepał? ja widzę blask, lśnienie, przeszkodę zatem, powodującą tytułową NIEMOC. Jej rozproszenie, skala szarości wokół (przynajmniej u mnie na monitorze) nie powodują dysonansu technicznego gniota.

3. prawda, że do kadru można mieć subiektywne zastrzeżenia. że niby główny bohater nie na pierwszym planie. ale przecie zmusza Cię to Panie do myślenia co jest źródłem niemocy. I znów: lśnienie.

...
mógłbym tak dalej ale mecz zaraz...
Pa.


NOGERATOR /  2012.10.16 : 21.34

Obrona.
Zdjęcie nie jest zwykłym ckliwym widoczkiem. Nie nosi znamion "uczesania". Nie jest "porządną" rzemieślniczą strukturą. Nie ma przejrzystego - łatwo odgadywanego przesłania i treści. Nie ma mapy jak je czytać., że o braku jakiejkolwiek nudy nie wspomnę.
Gdyby dołem nic się nie działo - nie byłoby swoistego wyrównania - powiedziałbym: dysonansów. Podejrzewam a nawet nie boję się tego powiedzieć - Że Rzaba wie doskonale, co to przepalenie i z premedytacją to zastosowała. Może nawet z nutą szaleństwa. Kolektywni - to grupa, która nie boi się sięgać po nieznane w fotografii terytoria. To zdjęcie, moim zdaniem jest tego najlepszym przykładem

Patt & Matt

NOGERATOR /  2012.10.16 : 20.28

Nie rozwodząc się zbytecznie pozwolę sobie wypunktować.
- fakt analogowania nie usprawiedliwia taaaaakiego wżeru przepalenia. wiem, że ciekawie może wyglądać ale to raczej nie mierzony efekt.
- fakt rozmycia tego czy owego planu - extra, tylko czemu wsiech na raz ? czemu nie jest wyeksponowany ten NAJWAŻNIEJSZY detal ? Niemocny w odległym planie albo sama NIEMOC ? albo to to co z buciorami w plan usiłuje dołem wtargnąć ?

zdaje się, że raczej Horus się obruszy na nogerację pod tą pracą, ale trudno, sam zaczał.
BUTA przykładam biorąc się do obowiązków po ogórnym przypomnieniu.

horus /  2012.10.15 : 22.13

Rzaba, ambitna sztuka, stanęła nad zadaniem, któremu, jak jej się zdawało, nie sprosta. tzn. uznała, że szanse na World Press Photo są mniejsze niż 80%. Zadzwoniło jej to jak bariera nie do przebycia. Jakże to tak... Bez gwarancji sukcesu... Czyli niemoc twórcza w Breslau.

Lampart /  2012.10.15 : 21.04

...mocna!


@-Mail do Admina
F.A.Q.
REGULAMIN
Rys histeryczny
Statut KBN
Ideologia


statystyka